Pedagogisch materiaal

Brussel Anders en virtueel Bekeken

Hebben jullie zin in een schooluitstap, maar zit het weer niet mee? … Dan brengen wij Brussel naar de leerlingen! Dit doen we aan de hand van een interactieve virtuele wandeling door de hoofdstad.

hoofdstad Brussel

Inhoud

Brussel de grote stad, ze leert je wat.

In Brussel leer je dat luisteren een gesprek voeren is.

Daarom nemen we je mee in een virtuele wandeling door de hoofdstad. Verschillende thema’s komen op ons pad: armoede, kunst, muziek en geschiedenis.
De leerlingen kiezen en beantwoorden de vragen, ze staan zelf aan het roer van hun digitale belevenis. 
Laat ze zelf op interactieve manier hun hoofdstad beleven en boek gratis deze virtuele wandeling.

 

Hoe kan je met dit lesmateriaal aan de slag?

Om het virtueel parcours te kunnen afleggen moeten de leerlingen beschikken over een tablet, smartphone of een computer met internet. 

Als dit het geval is dan is het redelijk simpel! Dit zijn de stappen:

  1.  Vul u gegevens hieronder in bij 'boek nu deze module' 
  2.  U ontvangt dan een mailtje met een infofiche en een link
  3.  Lees de infofiche met uitleg over de virtuele wandeling en de nabespreking
  4.  Deel de link met de leerlingen zodat ze meteen kunnen starten aan hun avontuur! 
Doelgroep
Tweede graad secundair onderwijs
Derde graad secundair onderwijs
Aantal deelnemers
1 klas
Duur
1 lesuur
Methodiek

Interactief en virtueel parcours door Brussel waarin ze de hoofdstad ontdekken, gevolgd door een korte nabespreking. 

Benodigdheden

De leerlingen beschikking over een computer, tablet of smartphone en internet.

Prijs
gratis

Verwante modules

Dagprogramma

Waarom vluchten mensen? Hoe komt men in België terecht? Hoe kun je als vluchteling erkend worden? Wat is de Conventie van Genève? .... Op al deze vragen trachten we een antwoord te vinden via een dynamisch traject.

Dagprogramma

Met dit dagprogramma nemen de leerlingen een duik in het multiculturele Molenbeek. We moedigen hen aan om vanuit de eigen ervaring een mening te vormen (of bij te sturen) over thema’s als de islam, diversiteit en de multiculturele samenleving.

Pedagogisch materiaal

Een tijdje geleden kwam het debat rond de standbeelden in de publieke ruimte van Leopold II en andere koloniale figuren weer volop op gang. Wil je als leerkracht hiermee aan de slag in je les, maar weet je niet goed hoe? School zonder Racisme stelde een inspiratiegids op.

Volg een traject en krijg het Gouden label